• Uczciwość słowność kultura - To podstawy mojej egzystencji

USZKODZONA PODUSZKA AMORTYZATORA MERCEDES W140

 

pkilka słów w temacie wymiany  poduszki amortyzatora ,(  w tym przypadku tylnego ale występuje również w przednich ) w samochodzie mercedes w140 u mnie akurat w wersji s600 ale rozwiązanie jest takie samo w innych modelach tego typu.

 

 

 

jeżeli nie widać filmów proszę kliknąć poniżej jest to samo :

ZAPRASZAM NA  FILM CZ.1

FILM CZ.2

 

uszkodzona  poduszka amortyzatora , uszkodzony amortyzator .
objawy to głuche stuki dość mocne , słyszalne wyraźnie w doskonale wyciszonym wnętrzu pojazdu . irytujące ponieważ nawet przy bardzo delikatnej jeździe podczas  najazdu  na przeszkodę są wyraźnie słyszalne ,  przy zdecydowanym ruchu koła w pionie  na nierównościach typu np, dziura , podjazd i zjazd z krawężnika itd.

guma poduszki wystarczy ,że będzie naderwana lub ze starości “ubita”( nie przerwana ! ) spowoduje to przy wspomnianych nierównościach “dobicie” chwilowe  metalowego elementu śruby górnej poduszki , która jest przykręcona do nadwozia i dolnego elementu aluminiowego do którego przykręcony jest amortyzator .

samą poduszkę słownie opisał bym tak :
jest to aluminiowy grzybek z gwintem wewnątrz , który  zalany na stałę jest gumą na zewnątrz o kształcie kulki  , która to kulka jest w metalowej kapsule do której na górze przymocowana na stałę jest śruba mocująca kapsułkę z nadwoziem .

 

 w przypadku sprawnej poduszki pierwsze drgania amortyzatora są tłumione właśnie przez gumę znajdującą się pomiędzy tymi dwoma elementami .

 może inaczej nie pierwsze bo przecież w tym samym czasie działa również amortyzator na nierównościach i sprężyna zawieszenia ale poduszka jest dodatkowym elementem wytrącającym te drgania . napisał bym ,że od mikro drgań jest poduszka a poważniejsze zawirowania w pracy zawieszenia przyjmuje na siebie amortyzator .
poduszka dodatkowo ustabilizowuje nadwozie i sprawia ,że  tłumienie drgań jest jeszcze bardziej efektywne .  niedoskonałości , które nie “zbierze” tłok przyjmie guma poduszki . to taki tłumik drgań pionowych .

jak mogłem to to opisałem a sam proces wymiany ( po mojemu )  opowiedziałem w filmie . oczywiście zdając sobie doskonale sprawę jak można zrobić to w sposób doskonały z całkowitym demontażem amortyzatora .ja robiłem to “na samochodzie” tak mi pasowało ale bardziej od tego jak to zostało zrobione chodzi o wiedzę skąd może dochodzić stuk i jaka jest budowa tej poduszki . mało tego wiedzą taką ,że takowa poduszka wogóle istnieje i jest częścią wymienną co przewidział producent auta.

szkoda ,że tylko mercedes a nie inna firma produkująca  zamienniki ponieważ jest ona dostępna tylko jako część oryginalna w sewisie mb , koszt niebagatelny jak na taka konstrukcję bo około 350 złotych za sztukę !

zanim do tego doszedłem sam rozpytywałem uważających się za mega znawców mercedesa o tą poduszkę śmiali się ze mnie ,że tam nic nie ma tylko amortyzator – dziś to ja się mogę śmiać z tych baranów teoretyków szczególnie z jednego ciecia z wącholem niczym leonsio i wiecznym papierosem w paszczy z nowej soli .
ja tej wiedzy nie miałem działałem po omacku i w efekcie zapłaciłem frycowe w postaci uszkodzonego amortyzatora .

te dwa słowa i film są po to ,żeby ktoś nie podzielił mojego losu i wyszedł z opresji bez kolizji .
jeżeli  komukolwiek pomogłem poproszę o kciuk w górę lub dwa słowa , będzie to dla mnie sygnał ,że parę  godzin jakie poświęciłem na to ,że ten film tu jest – opłaciło się .

przy następnej opresji z autem czy motorem jaką napotkam na pewno podzielę się nietypową wiedzą . DZIĘKUJĘ .

może nie jest to profesjonalne ale proszę wierzyć jak ja coś szukałem w tym temacie to nie odnalazłem nic .
pozdrawiam sławek nowa sól.

 

 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

KontaktSprzedajesz klasyka
Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes