witam , nie opisuję usterki czujnika paliwa w samochodach audi lub volkswagen z silnikiem 2,5tdi ponieważ wszystko w tym temacie osoby zainteresowane dowiedzą się z trzech 15 minutowych filmów , które załączam poniżej .
w filmach jest poglądowo pokazane , jak rozebrać / wyjąć kosz paliwa w samochodzie audi lub volkswagen z silnikiem 2,5 tdi ?
jak wygląda sam czujnik g210 , jak go wymienić , jakie ma parametry na mierniku ?
czujnik odpowiada tylko i wyłącznie za włączenie elektrycznej pompy paliwa , która znajduje się w baku paliwa w autach vag 2,5tdi .
pompa ta ma za zadanie przepompować paliwo ze zbiornika do kosza , który również znajduje się w zbiorniku ale , który kumuluje stale paliwo w swojej niewielkiej objętości .
tylko z tego kosza, poprzez ssak w nim się znajdujący paliwo jest pobierane do pompy wtryskowej przy silniku . paliwo przemieszcza się ze zbiornika( kosza) do pompy wtryskowej na zasadzie podciśnienia , które wytwarza mechanicznie pompa wtryskowa .
w przenoszeniu paliwa z baku do pompy wtryskowej bezpośrednio nie bierze udziału pompka elektryczna, która znajduje się w baku !
pompa wtryskowa ma na swoim wałku ruchome łopatki , które podczas obracania się tego wałka ( napędzonego paskiem rozrządu ) odśrodkowo są “wyrzucane” na zewnątrz obudowy co tworzy “młyn” , który to zaciąga paliwo z baku .
istotne jest połączenie pomiędzy pompą wtryskową a paliwem znajdującym się w baku , musi być szczelne bez przeszkód typu “lewe powietrze” .
każde “lewe powietrze ” , które dostaje się do układu powoduje natychmiast złe działanie pompy wtryskowej lub brak jej działania a docelowo powoduje jej uszkodzenie stąd ważne jest ,żeby układ zasilający był w 100% sprawny , nie w 99 .
opisywanie tego powieliło by tylko to , co widać w filmie ( 3 części ) załączonym poniżej.
materiał powstał w ścisłej współpracy z kolegą Mateuszem www.pilmat.pl , na jego terenie .
to wszystko dla tych , którzy nie mają na co dzień styczności z mechaniką samochodową ale w wolnej chwili chcieli by usunąć usterkę w swoim aucie we własnym zakresie unikając powierzania auta pokrakowi ,który zwie się “mechanikiem samochodowym” ale jest to pospolity samozwaniec , który nigdy w tym wcieleniu nim nie będzie . NIGDY !
dodatkowo załączam kilka zdjęć zrobionych przy okazji usuwania podobnej usterki w innym egzemplarzu audi .
w przypadku ewentualnych pytań proszę pisać info@autobox24.pl ale myślę ,że temat dotyczący konkretnie tego czujnika g210 jest przedstawiony dość klarownie .
JEŻELI KOMUKOLWIEK POMÓGŁ TEN MATERIAŁ , POPROSZĘ KRÓTKĄ NOTKĘ , LUB JAKIKOLWIEK ZNAK NA PLUS .
BĘDĘ WDZIĘCZNY , POZA TYM – CO ISTOTNIEJSZE , BĘDZIE JAKIEŚ WEWNĘTRZNE PRZEKONANIE ,ŻE WARTO ZROBIĆ COŚ PODOBNEGO PRZY OKAZJI INNEJ USTERKI .
O TO PROSZĘ .
pozdrawiam wszystkich .
witam. sprawdziłem swój czujnik g210 i okazało się że jest sprawny pokazuje te same parametry co u pana . pompka tez chodzi a mimo to wywaliło mi błąd tego czujnika . jedno mnie dziwi jak to wszystko wyczyściłem i z powrotem zamontowałem to po włączeniu zapłonu pompka powinna tak długo chodzić aż napełni komorę kosza a u mnie po paru sekundach się wyłączyła nie napełniając go . co może być ? proszę o pomoc