witam , na filmie można zobaczyć jak w samochodzie mercedes  model w140  zdemontować :

demontaż wnętrza schowka  i jego zamknięcia/pokrywy .

według  kolejności , (która na filmie jest pokazana chaotycznie)  żeby wyjąć kuwetę schowka najpierw odkręcamy dwie śrubki trzymające zawiasy pokrywy schowka ( znajdują się pod pokrywką /klapką znajdującą się bezpośrednio na wewnętrznej stronie pokrywy /zamknięcia schowka .     następnie dopiero wyciągamy kuwetę schowka uprzednio demontując cztery klipsy i wypinamy kostkę z podświetlenia schowka .    mając już wyciągniętą skrzynkę schowka mamy dostęp do możliwości całkowitego demontażu pokrywy schowka .   musimy wypiąć lewy zawias ze  spowalniacza po czym wypinając dwa zawiasy demontujemy pokrywę .

aby dostac sie do żarówek , które podświetlają cztery pokrętła centralne znajdujące się pod środkowymi kratkami nawiewu jesteśmy zmuszeni rozebrać w kolejności :

środkowy schowek konsoli  , polega to na odkręceniu dwóch śrub , które znajdują się wewnątrz ( na ścianie ) schowka  .  kiedy odkręcimy te śrubki schowek delikatnie próbujemy pociągnąć do siebie – uważając jednocześnie na stronę z zamkiem po prawej stronie , który może blokować całą operację. polecam ustawić go w pozycji “zamknięty”.

mając zdemontowany schowek centralny , demontujemy kolejno środkowe  kratki nawiewu . wykręcamy dwie śrubki znajdujące się na górze kratek nawiewu z prawej i lewej strony , po odkręceniu śrub na spodzie kratek musimy unieść lekko do góry dwa ząbki ,żeby kratki całkowicie “uwolnić” . delikatnie próbujemy wysunąć je do siebie , jak się uda odłączamy z gniazdka wtyczkę .

mamy pełny dostęp do dwóch żarówek , które obsługują pokrętła nawiewu !

dodatkowo na filmie jest pokazane jak zamocowana jest pokrywa w nogach pasażera w której jest zamontowany filtr powietrza recyrkulowanego i osłona pod kierownicą .

zapraszam na krótki film

kolejny film pokazuje jak ściągnąć boczny panel z elektryczną regulacją siedzeń( znajdujący się w tapicerce drzwi)  i jak pozbyć się  popielniczki w drzwiach .

 

ogólnie to jestem podczas poszukiwania jak szczelnie zamknąć kanał zimnego powietrza , który centralnie nadmuchuje tylne siedzenia ?

 

jak czytam wróżby w internecie to rączki opadają . ktoś coś słyszał , komuś się wydaje ,że coś wie , ktoś chce zabłysnąć wiedzą ale jej nie posiada – nikt nic nie wie , nic nie ma , NIC ! jest tylko wiedza ,że wieje ale skąd i dlaczego a głównie jak to zamknąć  to już magia .

to co rozpoznałem to panel jest sterowany linką , linka prowadzi w okolice podszybia czyli do przedniej części samochodu gdzie znajduje się klapa , która steruje otwarciem i zamknięciam kanału zimnego powietrza .

kanał ten jest tylko i wyłącznie zimny i nie obsługuje ciepłego powietrza wogóle , bez względu na to jakie są ustawienia pokręteł z regulacją temperatury . nie ma również wpływu to jak ustawimy strumień powietrza do góry na szybę , na środek , czy na nogi – NIC TO NIE DAJE , W KANALE ŚRODKOWYM PROWADZĄCYM DO TYŁU AUTA MOŻE WIAĆ TYLKO ZIMNE POWIETRZE ! ale , jest jedno ale powinna być  możliwość całkowitego zamknięcia kanału – to jest obiektem mojego zainteresowania , jak uzyskam dokładną wiedzę w praktyce  to się podzielę .

chyba ,że jest ktoś w temacie ale na zasadzie ,że wie gdzie znajduje się ta przesłona . najszybciej o wiedzę podejrzewam kogoś kto rozebrał taki samochód na części tylko musiał by zwrócić uwagę na ten temat a myślę ,że to już będzie mało realne . chyba ,że może ma ktoś ściągniętą całą konsolę i jest na wierzchu cała nagrzewnica wówczas będzie to najlepiej widoczne .

poproszę o cynk będę wdzięczny .