witam , na filmie można zobaczyć jak w samochodzie mercedes model w140 zdemontować :
demontaż wnętrza schowka i jego zamknięcia/pokrywy .
według kolejności , (która na filmie jest pokazana chaotycznie) żeby wyjąć kuwetę schowka najpierw odkręcamy dwie śrubki trzymające zawiasy pokrywy schowka ( znajdują się pod pokrywką /klapką znajdującą się bezpośrednio na wewnętrznej stronie pokrywy /zamknięcia schowka . następnie dopiero wyciągamy kuwetę schowka uprzednio demontując cztery klipsy i wypinamy kostkę z podświetlenia schowka . mając już wyciągniętą skrzynkę schowka mamy dostęp do możliwości całkowitego demontażu pokrywy schowka . musimy wypiąć lewy zawias ze spowalniacza po czym wypinając dwa zawiasy demontujemy pokrywę .
aby dostac sie do żarówek , które podświetlają cztery pokrętła centralne znajdujące się pod środkowymi kratkami nawiewu jesteśmy zmuszeni rozebrać w kolejności :
środkowy schowek konsoli , polega to na odkręceniu dwóch śrub , które znajdują się wewnątrz ( na ścianie ) schowka . kiedy odkręcimy te śrubki schowek delikatnie próbujemy pociągnąć do siebie – uważając jednocześnie na stronę z zamkiem po prawej stronie , który może blokować całą operację. polecam ustawić go w pozycji “zamknięty”.
mając zdemontowany schowek centralny , demontujemy kolejno środkowe kratki nawiewu . wykręcamy dwie śrubki znajdujące się na górze kratek nawiewu z prawej i lewej strony , po odkręceniu śrub na spodzie kratek musimy unieść lekko do góry dwa ząbki ,żeby kratki całkowicie “uwolnić” . delikatnie próbujemy wysunąć je do siebie , jak się uda odłączamy z gniazdka wtyczkę .
mamy pełny dostęp do dwóch żarówek , które obsługują pokrętła nawiewu !
dodatkowo na filmie jest pokazane jak zamocowana jest pokrywa w nogach pasażera w której jest zamontowany filtr powietrza recyrkulowanego i osłona pod kierownicą .
zapraszam na krótki film
kolejny film pokazuje jak ściągnąć boczny panel z elektryczną regulacją siedzeń( znajdujący się w tapicerce drzwi) i jak pozbyć się popielniczki w drzwiach .
ogólnie to jestem podczas poszukiwania jak szczelnie zamknąć kanał zimnego powietrza , który centralnie nadmuchuje tylne siedzenia ?
jak czytam wróżby w internecie to rączki opadają . ktoś coś słyszał , komuś się wydaje ,że coś wie , ktoś chce zabłysnąć wiedzą ale jej nie posiada – nikt nic nie wie , nic nie ma , NIC ! jest tylko wiedza ,że wieje ale skąd i dlaczego a głównie jak to zamknąć to już magia .
to co rozpoznałem to panel jest sterowany linką , linka prowadzi w okolice podszybia czyli do przedniej części samochodu gdzie znajduje się klapa , która steruje otwarciem i zamknięciam kanału zimnego powietrza .
kanał ten jest tylko i wyłącznie zimny i nie obsługuje ciepłego powietrza wogóle , bez względu na to jakie są ustawienia pokręteł z regulacją temperatury . nie ma również wpływu to jak ustawimy strumień powietrza do góry na szybę , na środek , czy na nogi – NIC TO NIE DAJE , W KANALE ŚRODKOWYM PROWADZĄCYM DO TYŁU AUTA MOŻE WIAĆ TYLKO ZIMNE POWIETRZE ! ale , jest jedno ale powinna być możliwość całkowitego zamknięcia kanału – to jest obiektem mojego zainteresowania , jak uzyskam dokładną wiedzę w praktyce to się podzielę .
chyba ,że jest ktoś w temacie ale na zasadzie ,że wie gdzie znajduje się ta przesłona . najszybciej o wiedzę podejrzewam kogoś kto rozebrał taki samochód na części tylko musiał by zwrócić uwagę na ten temat a myślę ,że to już będzie mało realne . chyba ,że może ma ktoś ściągniętą całą konsolę i jest na wierzchu cała nagrzewnica wówczas będzie to najlepiej widoczne .
poproszę o cynk będę wdzięczny .
witam!miałem ten sam problem,rozwiązanie leży pod wyściółką schowka-tam jest regulacja
witam ,jeszcze nie opanowałem tematu dlatego bardzo dziękuje za info. tylko nie kojarzę czy tą podłogę schowka można zdemontować tu mi coś nie pasuje , z tego co pamiętam byłem tam ale możliwe ,że coś przeoczyłem , oby tak było. będę to sprawdzał bo leci tam potworne zimno i w zasadzie jazda zimą jest utrudniona z pasażerami z tyłu dlatego nie uruchamiam maszyny.dziękuję i dam cynk jak mi poszło.
przerabiałem ten temat jakiś czas wstecz.pamiętam ,że chciałem wymontować całą konsolę,ale gdy byłem blisko jej wyjęciu pod schowkiem pokazała mi się regulacja (dwie linki połączone razem).obecnie jestem przed wymianą “lewarka”zmiany biegów.jeszcze tego nie robiłem a w necie nie ma nic na ten temat.znalazłem coś na stronie z u.k. ale okazało się że 140-tka jest z 1992 roku,więc przed liftem i jest to inne.muszę mieć więcej czasu,wtedy się zabiorę za wymianę.ew. jakieś sugestie mile widziane.pozdrawiam
witam , jak zdemontować tą podłogę schowka ? to mnie zastanawia . wprawdzie ja nie mam tego w tej chwili przed sobą co ułatwiło by temat ale jak pan pamięta jak do tego dość to byłbym wdzięczny. z tego co ja pamiętam nijak nie mogłem się dobrać właśnie tam choć też brałem to pod uwagę.
jeżeli chodzi o jakieś kwestie pomocy ze strony internetu to właśnie to mnie zainspirowało do podania pewnych tematów. ja również przy okazji różnych robót przy aucie zaglądam i szukam jakiegoś kierunku w internecie ale mimo tego,że jest tego pozornie dużo to jest to niepełna wiedza i podana od totalnych bzdur po faktycznie 100% trafne uwagi. przeważnie jest tak ,że wokół jednego tematu “fachowców” wszelakich wypowiada się setki ktoś tylko coś słyszał chce zabłysnąć i sypie wiedza z kapelusza.
banalna rzecz z wczoraj dosłownie , mam uszkodzony telefon w audi a6, chodziło mi tylko o wiedzę gdzie jest moduł telefoniczny, w sumie rzecz banalna bo nawet nie chodzi mi o to jak się do niego dobrać ale gdzie szukać. owszem jest napisane ,że pod tunelem potem,że w lewym tylnym nadkolu i koniec wiedza polska się kończy na tych dwóch punktach. dopiero po sporym rozpruciu auta okazało się ,że fabrycznie jest jeszcze jedno miejsce czyli ściana silnika ale od strony pasażera z przodu!
taka banalna rzecz a wiedza w internecie zerowa, nakręciłem prymitywny film i załączę na dniach właśnie z tym tematem,żeby pomógł komuś w przyszłości.
jeżeli chodzi o dźwignię biegów pamiętam, że wymieniałem żarówkę ,która podświetla “litery” skrzyni. temat jest teoretycznie prosty ale kiedy chciałem rozkręcić ten kawałek drewna nie z “literkami” – bo ten jest na wcisk, ale ten gdzie m.in są przyciski od szyb itd. ponieważ nie podobał mi się i chciałem ewentualnie wymienić to napotkałem na kłopoty.
trzeba na pierwszym miejscu zdemontować panel pionowy z popielniczką. w tej chwili absolutnie precyzyjnego opisu nie dam bo działo się to jakiś czas temu ale pod popielniczką zdaje się są śrubki. ja to przerabiałem osobiście i nie jest to wiedza w stylku “słyszałem”. po zdjęciu panela pionowego od tyłu panela leżącego tego wokół dźwigni biegów są dwie śrubki- kiepski dostęp. ja u mnie mam problem tego typu,że jedna śrubka się odkręciła a druga niestety nie. jej gniazdo czyli nakrętka są na stałe przymocowane do panela i zaczęła się obracać w swym gnieździe, jest to duży problem , którego nie zdołałem rozwiązać po prostu skręciłem tak jak jest i poddałem się. próbowałem wygiętymi szczypcami przytrzymać tą tulejkę z gwintem – tak to wygląda – ale jest tak mocno zapieczona ta śrubka ,że za boga nie mogę zrobić obrotu. możliwości dostępu do tej “nakrętki”, która powinna być nieruchoma ale wyrwała się z gniazda i obraca się są bardzo ograniczone. fatalna sprawa,jak ten gwint się nie odkręci, na to zwrócił bym szczególna uwagę przy odkręcaniu.
to tak na szybkiego ale jakbym był przy aucie to przypomniał bym sobie więcej szczegółów jak to wygląda.pozdrawiam sławek.
ps. jakby pan do czegoś doszedł i może chciało by się panu nakręcić to na szybkiego aparatem to chętnie załączę ten cenny materiał.
witam , jak zdemontować tą podłogę schowka ? to mnie zastanawia . wprawdzie ja nie mam tego w tej chwili przed sobą co ułatwiło by temat ale jak pan pamięta jak do tego dość to byłbym wdzięczny. z tego co ja pamiętam nijak nie mogłem się dobrać właśnie tam choć też brałem to pod uwagę.
jeżeli chodzi o jakieś kwestie pomocy ze strony internetu to właśnie to mnie zainspirowało do podania pewnych tematów. ja również przy okazji różnych robót przy aucie zaglądam i szukam jakiegoś kierunku w internecie ale mimo tego,że jest tego pozornie dużo to jest to niepełna wiedza i podana od totalnych bzdur po faktycznie 100% trafne uwagi. przeważnie jest tak ,że wokół jednego tematu “fachowców” wszelakich wypowiada się setki ktoś tylko coś słyszał chce zabłysnąć i sypie wiedza z kapelusza.
banalna rzecz z wczoraj dosłownie , mam uszkodzony telefon w audi a6, chodziło mi tylko o wiedzę gdzie jest moduł telefoniczny, w sumie rzecz banalna bo nawet nie chodzi mi o to jak się do niego dobrać ale gdzie szukać. owszem jest napisane ,że pod tunelem potem,że w lewym tylnym nadkolu i koniec wiedza polska się kończy na tych dwóch punktach. dopiero po sporym rozpruciu auta okazało się ,że fabrycznie jest jeszcze jedno miejsce czyli ściana silnika ale od strony pasażera z przodu!
taka banalna rzecz a wiedza w internecie zerowa, nakręciłem prymitywny film i załączę na dniach właśnie z tym tematem,żeby pomógł komuś w przyszłości.
jeżeli chodzi o dźwignię biegów pamiętam, że wymieniałem żarówkę ,która podświetla “litery” skrzyni. temat jest teoretycznie prosty ale kiedy chciałem rozkręcić ten kawałek drewna nie z “literkami” – bo ten jest na wcisk, ale ten gdzie m.in są przyciski od szyb itd. ponieważ nie podobał mi się i chciałem ewentualnie wymienić to napotkałem na kłopoty.
trzeba na pierwszym miejscu zdemontować panel pionowy z popielniczką. w tej chwili absolutnie precyzyjnego opisu nie dam bo działo się to jakiś czas temu ale pod popielniczką zdaje się są śrubki. ja to przerabiałem osobiście i nie jest to wiedza w stylku “słyszałem”. po zdjęciu panela pionowego od tyłu panela leżącego tego wokół dźwigni biegów są dwie śrubki- kiepski dostęp. ja u mnie mam problem tego typu,że jedna śrubka się odkręciła a druga niestety nie. jej gniazdo czyli nakrętka są na stałe przymocowane do panela i zaczęła się obracać w swym gnieździe, jest to duży problem , którego nie zdołałem rozwiązać po prostu skręciłem tak jak jest i poddałem się. próbowałem wygiętymi szczypcami przytrzymać tą tulejkę z gwintem – tak to wygląda – ale jest tak mocno zapieczona ta śrubka ,że za boga nie mogę zrobić obrotu. możliwości dostępu do tej “nakrętki”, która powinna być nieruchoma ale wyrwała się z gniazda i obraca się są bardzo ograniczone. fatalna sprawa,jak ten gwint się nie odkręci, na to zwrócił bym szczególna uwagę przy odkręcaniu.
to tak na szybkiego ale jakbym był przy aucie to przypomniał bym sobie więcej szczegółów jak to wygląda.pozdrawiam sławek.
ps. jakby pan do czegoś doszedł i może chciało by się panu nakręcić to na szybkiego aparatem to chętnie załączę ten cenny materiał.
witam!byłem specjalnie sprawdzić.proszę mi wierzyć,że jest to banalnie proste.trzeba tylko podważyć tą wyściółkę.tak jest w moim w140 z1996(po lifcie).wiem że pański jest z 1993.może to ma jakieś znaczenie?dla przykładu drewno przy konsoli środkowej jest dzielone na dwie części,a po lifcie jest to jeden element.pozdrawiam
jak tylko dopadnę maszynę to dam znać jak poszło, wstępnie dziękuję za kierunek. do usłyszenia.
u mnie na sto procent schowek ma wyciągane “dno” i jest to plastik powiedzmy “pokryty zamszem” zaznaczam…moja”kruszynka” jest z 10.1996r(więc po lifcie,może jest jakaś różnica, lecz wątpie).przerabiałem cały ten temat osobiście ,więc nie są to wiadomości z drugiej ręki słyszane gdzieś tam,czy też wyczytane z netu.
tak w pamięci przeanalizowałem jak to jest zbudowane u mnie. jest schowek pod podłokietnikiem otwierany, żaluzja drewniana, wnętrze jest twarde, nie jest to wykładzina powiedział bym,że plastik ale pokryty “zamszem”, raczej wg. mnie to jest sztywne i dlatego nie widziałem możliwości podważenia tego. nie wiem nawet czy wnętrze tego schowka to nie jest taka “miska” plastikowa z jednego kawałka. jak to jest u pana zrobione? owszem pamiętam w w124 czy w126 to na dnie korytka była wykładzina, która podważaliśmy i potem pokazywały się choćby śruby ale tu nie kojarzę. cały czas jednak pisze grzebiąc w pamięci nie byłem przy aucie,żeby to zweryfikować ale jak będę to zrobię foto jak to wygląda.