volkswagen golf gti , 110 ps , poj. 1588cm , fabryczny rok produkcji 10.1978 rok , choć oficjalna produkcja jest datowana na rok modelowy 1979 , oryginał ,wąskie lampy z tyłu!
samochód sprowadzony do polski w roku 1989.
bez żadnych przeróbek, oryginał . lakier oryginalny, spojler nad tylną klapą to już akcesoria tuningowe z tamtych lat , producent zender niemcy .
samochód stał od roku 1998 nie eksploatowany, w kiepskich warunkach stąd wiele rdzy na nadwoziu , jednak ogólnie to zachowany egzemplarz fabrycznego golfa gti.
paradoksalnie uważam, że to dobrze zakonserwowana sztuka , gdyby nie to, że właściciel miał gdzie go “uziemić” to skończył by na skupie złomu.
proszę oglądać foto i co niektórzy uczyć się , tak powinien wyglądać oryginalny golf gti , nie przerabiane kundelki , jakie oglądacie w ofertach interenetowych, szczególnie w naszym kraju.
to jest samochód w fabrycznym wydaniu golfa gti ( z roku modelowego 1979 oczywiście ), w takiej formie opuścił fabrykę w wolfsburgu w roku 1978. obraził się ktoś ,że napisałem “uczyć się “, tak uczyć się, to może być doskonała lektura wizualna dla wszystkich “znawców” , którzy powątpiewali, że to nie gti.
tak na szybkiego kilka uwag, wówczas nie było czegoś takiego jak dzisiejszy numer vin, po którym to kodzie odczytamy w programie serwisowym w jakiej wersji i z jakim wyposażeniem auto opuściło fabrykę. wówczas był to po prostu kolejny numer produkcji modelu np. golfa ogólnie ale nie konkretnego typu. numery były wybijane wg. kolejności a modele przeplatały się dla przykładu: zaczynamy od 36 aut jednego typu wyposażenia i silnika , po czym 3 sztuki gti później kolejne 47 następnego itd. owszem w archiwum fabrycznym jest możliwe odczytanie jaki to model wyszedł z fabryki o konkretnym numerze ale to są dane do których nawet autoryzowane serwisy w niemczech nie mają dostępu.
wówczas numer nadwozia był wybijany na prawym kielichu , dopiero później numer vin był na ścianie grodziowej, tabliczka znamionowa aluminowa na przednim pasie bez zmian, obok mniejsza z numerem lakieru.
przy identyfikacji trzeba radzić sobie samemu, czyli wiedzieć co charakteryzowało model w danym roku.
Byli też oczywiście tacy fachowcy, którzy dzwonili i pierwsze co to “proszę podać numer vin” , mam podsumować ? Nie wstrzymam się od głosu.
dla gti były zarezerwowane pewne charakterystyczne cechy, opiszę konkretnie model 1979 , z którym miałem do czynienia:
– podstawa to silnik , w moim przypadku jest to typ silnika EG nr. 321010 , wtrysk mechaniczny , stosowany w gti , moc fabryczna 110 koni, przy nim chłodnica oleju silnika , nie zapominiajmy ,że to 110 koni w bardzo lekkim aucie grubo poniżej tony, fabryczne dane to prędkość maksymalna 195 km / h w golfie jeden z lat 70-tych ! ja wiem ,że dziś to nie robi wrażenia ale wówczas ! mały fiat, syrena, duży fiat, żiguli, warszawa, wołga to latało niekiedy po naszych szosach a prędkość przelotowa to około 40/50 km/h , golf ze swoimi osiągami byłby niczym f16 w konfrontacji z jednak siermiężną, rozpasaną i powolną motoryzacją prl-u, no jedynie maluch był chyba na diecie.
– skrzynia biegów , w moim konkretnie modelu 4 biegowa, w kolejnych latach 5 biegów- w tym temacie również dzwonili komedianci i mówili, że powinna być 5 biegowa, montypajton w polskim wydaniu,
– wszystkie szyby w odcieniu zielonym ,
– podsufitka i “słoneczniki” z obu stron czarne !!! taki można powiedzieć niuans ale już na zdjęciach samochodu w ofertach widać odcień szyb a na foto wnętrza podsufit biały to 100 % zonk ,
– hamulce z przodu , większe wentylowane tarcze , większe zaciski, tył bez zmian bębny,
– stabilizator poprzeczny w przednim zawieszeniu,
– wewnątrz zegary główne to: obrotomierz , prędkościomierz , paliwo i temperatura cieczy chłodzącej a dodatkowo na konsoli środkowej tylko dwa , nie trzy , temperatura oleju silnika i zegarek, żadnych wyświetlaczy i komputerów !
– gałka biegów zawsze w kształcie piłki golfowej,
– wzór tapicerki siedzeń dla gti,
– przednia atrapa z dwoma lampami , 4 lampy weszły do produkcji w kolejnych latach ( chyba 82 ) i czerwona aluminiowa obramówka atrapy, zawsze nigdy inna,
– zderzaki przednie i tylne z lamówką czerwoną , w moim egzemplarzu przedni zderzak choć brzydki jest fabryczny tylko już niestety bez wspomnianej listewki czerwonej ( pozostało tylko miejsce na nią ) , tylny już wymieniony bez miejsca na wpięcie listwy taki jak w standardowym golfie jeden,
– tylna klapa z wycieraczką szyby na klapie emblemat “golf gti”,
– lusterka po obu stronach,
– czarne, plastikowe, poszerzające optycznie, nakładki na nadkola,
– mój nie miał ale raczej powinna być plastikowa lotka pod przednim zderzakiem.
chyba wszystko.
dziś po sprzedaży mogę odetchnąć z ulgą.
dlaczego ?
jeszcze w polszy biznes starych aut kuleje , dzwonią dziwaki wszelakiej maści , tak naprawdę to oni są najbardziej męczący.
nie piszę o tych , którzy ogólnie pytają ale docelowo nie kupują towaru. taki rodzaj “ruchu” nawet lubię, mam świadomość, że nie każdy jest przygotowany finansowo na zakup a potem na remont maszyny .
piszę o tych , którzy dzwonią i ich celem jest tylko jedno, wyprowadzić z równowagi poprzez przedstawienie swojej teorii kwantowej na temat samochodu. spektrum ludzi , z którymi było mi dane rozmawiać jest tak duże ,że nie dziwi mnie już nic co usłyszę w słuchawce.
jeżeli chodzi o anons z golfem , “fajnych” było kilku panów , którzy dzwonili i mówili :
“proszę pana to nie golf gti ponieważ nie ma kubełkowych foteli” – to powtórzyło się kilka razy !!
szanowni towarzysze , fachowcy motoryzacyjni , rzeczoznawcy a faktycznie marzyciele teoretycy : fotele kubełkowe pojawiły się w kolejnych latach produkcji , mało tego nie dosyć ,że te “placki” to fabryczne fotele to sama tapicerka na nich jest dosłownie z golfa gti, ta-pi-cer-ka !
ja nie odważył bym się z takimi teoriami wyskakiwać bez odrobienia podstawowej lekcji. internet jest dziś pełny różnych treści od bzdur po cenną wartościową wiedzę i ta druga to źródło z którego powinni korzystać tacy panowie zanim będą opowiadać swoje teorie a mam wrażenie, że korzystali z tej pierwszej czyli bzdur z kapelusza napisanych “na forum” przez takich samych fachmanów jak oni sami. forum to piękne narzędzie niestety dużą część wypowiedzi na tematy wszelakie mam wrażenie, że piszą debile, to jest właśnie zła strona internetu, trzeba umieć oddzielić fakty od mitów.
ten golf to był rarytas. legenda , która będzie nabierać na wartości. legenda to nie mój wymysł, nawet niemcy produkując ten samochód nie zdawali sobie sprawy, że tak się to potoczy w przypadku tego modelu . to rodzynek wśród wszystkich modeli golfów a tym bardziej jak mówimy o pierwszym modelu golfa gti .
tak wiem, ponieważ byli tacy , którzy wyśmiewali, że to nie “pirelli” i tylko pirelli jest tym czymś i w cenie nic innego. ja napiszę tak jak powiedział nikodem dyzma czyli św. pamięci Romek Wilhelmi “a gówno”.
dobrze więc choć wyprodukowali ich mniej proszę porównać choćby ceny pirelli a gti pierwszej generacji na “małej lampie” , oczywiście piszę tylko i wyłącznie o oryginale, w ogóle nie wspominam o tworach współczesnych majstrów.
choć gti pirelli to limitowana wersja jednak te starsze modele są wg. mnie cenniejsze , dlaczego ? wg. mnie dlatego właśnie, że są starsze ale przyczyna ( oczywiście to wg. mojego prywatnego zdania) jest inna.
wówczas golf gti był samochodem jak każdym innym tylko w innej wersji wyposażenia i silnika, nikt nie przykładał wagi do tego, że jest to gti i jest to coś co zasługuje na specjalne traktowanie. owszem dla posiadaczy czy ludzi, którzy kupowali ten model było istotne to, że te samochody miały dużą moc i osiągały większe prędkości od standardowych modeli ale to wszystko, nic poza tym magia “gti” wówczas jeszcze nie miała znaczenia. vw wypuszczając limitowana serię “gti pirelli” jakby sam zasugerował kupującym, że właśnie ten samochód jest czymś specjalnym, czymś innym od wszystkich innych modeli, włącznie ( co ważne !) z poprzednimi modelami gti, które niejako były cieniem golfa gti pirelli.
użytkownicy nazwijmy to przyjęli to do wiadomości i samochody od zakupu jako nowe w salonie w związku z tym ,że była to limitowana seria były traktowane przez swych właścicieli inaczej – lepiej.
dziś więcej będzie dobrze zachowanych modeli golfa gti pirelli ponieważ jego żywot był “łatwiejszy” jak klasycznej (o ile możemy tak powiedzieć ) wersji gti.
te choć również gti były eksploatowane w normalnym trybie, pamiętajmy,że ja piszę o przełomie lat 70/80 wówczas jeszcze nikt nie miał pojęcia jak potoczy się los golfa gti i jakie będzie miał znaczenie w historii motoryzacji ten niewielki samochód.
poprzez tą “standardową “eksploatację wiele , wiele golfów pomimo, że były to gti skończyło na złomowiskach niemieckich , bądź zostały odsprzedane poza granice kraju jako już zużyte ( w obliczu niemca) auta.
dlatego paradoksalnie dziś nie golf gti pirelli jest cenny ale oryginalny egzemplarz golfa gti z nielimitowanej tylko nazwijmy to cywilnej wersji gti, co ważne właśnie im starszy model tym lepiej.
ogólnie ciężko trafić dziś na oryginał, to co przetrwało jest mniej lub bardziej ale już poprzerabiane przez swych kolejnych właścicieli. jeszcze raz napiszę to poprzez nieświadomość co za kilka , kilkanaście lat będzie znaczył ten model.
dziś oczywiście niejeden może powiedzieć “miałem taki samochód”, owszem – miałem ale było to lata temu i ślad po nim zaginał, w polsce już były takie czasy w latach 90 tych, kiedy to złomowało się golfy 1-ki ponieważ były to stare już wielokrotnie zdezelowane auta. proszę wierzyć wówczas nie miało to żadnego znaczenia ,że na klapie z tyłu był znaczek “gti” , wówczas był to zardzewiały golf , który niejednokrotnie nie nadawał się już do spawania. napisałem celowo ” w polsce” nie wspominając o niemcach gdzie również pozbywano się tych aut nie przykładając takiej wagi do modelu.
idąc za tym tropem pięknym przykładem jest mój ( dziś już nie ) egzemplarz golfa , który w roku 1989 został zakupiony przez nauczyciela z kalisza w niemczech. nikt , absolutnie nikt nie przykładał do tego wagi, że to golf gti ani sprzedający , który chciał się pozbyć starego golfa ani kupujący, któremu odpowiadała bardziej cena jak to jaki tam jest silnik.
sam producent nie miał pewnie świadomości, że jest twórcą późniejszej legendy. to, że powstała limitowane wersja gti pirelli to dodatkowo zniszczyło poprzednie modele gti , koncentracja fanów poszła tylko w kierunku pirelli i zapomniano o jego poprzedniku. nie były one tak pielęgnowane i cenione dlatego systematycznie “wymierały”.
komarów jest dużo i wybija się je na potęgę , szerszeni dużo mniej a i strach podejść zadać cios.
dziś owszem gti pirelli to jest to coś ale perełką jest klasyczne gti przed modelem pirelli i im starsze , im więcej oryginału tym cenniejsze.
nie zgadzamy się ? mamy takie prawo , to moje prywatne zdanie, które wynika z obserwacji. nie przeczytałem tego w artykule “x” tylko to autorska produkcja mojej wyobraźni. akceptuję, że opinia będzie tylko moja.
magiczny wygląd małej lampy dodaje uroku i wskazuje, że mamy do czynienia z początkiem produkcji golfa pierwszej generacji. oczywiście mam świadomość ,że jeszcze cenniejszy będzie pierwszy model golfa z roku 1974 , oczywiście ze względu na wiek i tu wersja w jakiej opuścił fabrykę nie ma znaczenia, gti wówczas nawet nie było w snach producenta.
bardzo słabo rozpoznali temat miłośnicy golfa , ogłoszenie było aktywne około dwa miesiące , zainteresowanie żenujące w przypadku takiego modelu powinno być dużo więcej osób choćby “kręcących się wokół tematu” , wiadomo kupiec może być tylko jeden.
samochód doskonały do renowacji , dostępność części zamiennych zarówno blacharskich jak i mechanicznych na wysokim poziomie dostępności i w bardzo, bardzo dobrych cenach ,żeby nie napisać rewelacyjnych.
ja uważam ,że nie ma drugiego klasyka , do którego dostępność części zamiennych jest tak dobra przy tym biorąc pod uwagę ich cenę .
nawet w polsce zrobimy kompleksowe zakupy, ok nie ma części w polsce przerzucamy się na niemiecki ebay a tam jest wszystko. nieco drożej ponieważ rynek jest bogatszy ale jest dosłownie wszystko.
dziś nie piszę o golfie gti jego renowacji i dostępności części ponieważ coś zachwalam , golfa już nie mam i nie muszę nic zachwalać za to mogę dziś swobodnie się wypowiedzieć jako osoba , która “liznęła” tematu.
dla przykładu z rodziny volkswagena : kafer vel garbus i temat części zamienne ?
drożyzna i wg. mnie przerost formy nad treścią, nie piszę o modelu czy o samochodzie, piękne samochody ale to, że jest takie zainteresowanie tym samochodem na świecie i ich renowacją spowodowało paradoksalnie, że ceny części zamiennych ( współczesnych zamienników ) są dramatycznie drogie , DRAMATYCZNIE !
w przypadku tak dużego zainteresowania częściami powinny one wg. mnie kosztować stosunkowo inne pieniądze ale właśnie to zainteresowanie spowodowało, że producenci wyczuli koniunkturę i robią większą lub mniejszą chałturę za gruby sos . proszę przeanalizować temat, można odwiedzić sklep z częściami do garbusa choćby w polsce, lub w innych krajach. drożyzna straszna , nie pojmuję tego ale skoro jest na to klient, który płaci tak duże pieniądze za konkretną część to są dostawcy tych podzespołów .
piszę o tym również nie na bazie wróżb jaką jest np. codzienna prognoza pogody tylko miałem z tym tematem do czynienia. dla przykładu kupmy do garbusa współczesne dekle do kół, czyli tzw. “kołpaki” . chrom , Jezu jakie to mocne słowo , wg. mnie w ofercie powinno być napisane tak :
dekle do kół; współczesny nowy produkt volkswagenopodobny; wzór: volkswagen kafer/ garbus; materiał : blaszka ( nie mylić z blachą ); zewnętrzna powłoka : 1 mikron chromopodobnej warstwy.
uwagi: dekle do użytku wewnętrznego ( hale, namioty, garaże ) , nie stosować na zewnątrz , przy zetknięciu z wodą grozi zanikiem warstwy tzw. “chrom” a w zamian pojawieniem się efektu rost czyli rdzy.
takie to są te współczesne , za…ście drogie zamienniki, syf , kiła i mogiła za kolosalne pieniądze.
ludzie przy renowacji swojego volkswagena garbusa kupując te śmieci ( za te pieniądze wg. mnie to śmieci jak cena była by inna to można było by to nazwać tymczasowymi zamiennikami z naciskiem na słowo tymczasowe ) nie mają świadomości, że po odbudowie będą mieli samochód o wyglądzie vw garbus na podzespołach sang yonga.
Boże do czego to doszło chiński volkswagen, świat chyba się kończy brakuje mi tylko gęstej mgły a za nią na skraju przepaści tablicy z napisem “koniec świata”.
wracając do tematu golfa gti , dobrze rozpoznał temat mój imiennik Sławek z Łodzi , który zainteresował się golfem a w późniejszej fazie kupił samochód.
te kilka słów piszę już po sprzedaży samochodu, nikomu wcześniej takich spostrzeżeń nie serwowałem, doszedłem do wniosku, że kupiec sam musi zadecydować dlaczego kupi a potem odrestauruje właśnie tego golfa gti.
nic nie dodając ale podejrzewam, że długo w ofercie internetowej w polsce nie będzie oryginalnego golfa gti . będę to na bieżąco śledził i czas pokaże , możliwe ,że się mylę zobaczymy.
( 23.10.2013 ) długo nie musiałem czekać na pełne potwierdzenie moich słów , lepszej rekomendacji nie byłem w stanie sobie wyobrazić .
więc dla wszystkich tych , którzy wątpili lub z dystansem a nawet drwiną podchodzili do moich słów w sprawie wartości golfa gti z małą lampą niech ten absolutnie neutralny przykład będzie wymiernikiem wiedzy.
w dniu 19.10.2013 roku o godzinie 12.53 zakończyła się aukcja golfa gti na nimieckim ebayu. model golfa był identyczny jak mój były czyli rocznik 1979 i naturalnie wąskie lampy.
aukcja rozpoczęła się od 1 euro i nie było ustawionej ceny minimalnej. niemiecki ebay jest bardzo obfity zarówno w sprzedających różnego rodzaju pojazdy ale i kupujących z całej europy.
ceny jakie osiągają samochody można powiedzieć ,że są takim naturalnym wymiernikiem wartości choć w “luźnej” licytacji zawsze będzie to wartość mimo wszystko zaniżona. powód jest prosty mimo wszystko licytujący szukają podczas aukcji okazji cenowej. więc zawsze wartość realnie jest o spokojnie 20-30% wyższa za auto jak jego końcowa cena.
wracając do tematu i aukcji golfa gti.
śledziłem ta aukcje z dużym zaciekawieniem , właśnie ze względu na to ,że ten sam temat przerabiałem na naszym podwórku. również ze względu na to co napisałem apropos cen golfa gti i jego relacji pomiędzy golfem z małą lampa z początku produkcji i z większą.
poniżej kopia oryginalnego opisu do aukcji , oczywiście w języku niemieckim ponieważ sprzedający to niemiec:
TYTUŁ :
Golf 1 GTI Baujahr 1979 kleine Rückleuchten 110 PS EG Motor Typ 17 Marsrot
OPIS:Artikelzustand: |
Gebraucht: Artikel wurde bereits benutzt. Weitere Einzelheiten, z. B. genaue Beschreibung etwaiger Fehler oder … Mehr zum Thema Zustand
|
Marke: |
VW |
Kraftstoff: |
Benzin |
Modell: |
Golf |
Getriebe: |
Manuelle Schaltung |
Farbe: |
Rot |
Komfortausstattung: |
Schiebedach |
Anzahl Türen: |
3 |
Hi-Fi-/ Navigation: |
Radio |
Datum der Erstzulassung: |
10.07.1979 |
Unfall-/Bastlerfahrzeug: |
Bastlerfahrzeug |
Kilometerstand: |
230000 |
Typ: |
Limousine |
Leistung: |
81 |
TERAZ LISTA LICYTUJĄCYCH I CENA KOŃCOWA AUTA:
Bieter:11Gebote:26Angebotsende:19.10.13 12:53:09 MESZDauer:7 Tage |
Es werden nur aktuelle Gebote angezeigt, nicht jedoch das jeweilige Maximalgebot eines Bieters. Maximalgebote können von jedem Bieter mehrere Tage oder Stunden vor dem Ende des Angebots abgegeben werden. Mehr zum Thema Bieten – wird in einem neuen Fenster oder Reiter geöffnet. |
Automatische Gebote anzeigen |
Bieter | Gebotsbetrag | Zeitpunkt des Gebots | ||
---|---|---|---|---|
Mitgliedsname: 0***1( 175) | EUR 6.161,00 |
19.10.13 12:52:59 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***k( 22) | EUR 6.111,00 |
19.10.13 12:52:28 MESZ
|
||
Mitgliedsname: 0***1( 175) | EUR 6.100,00 |
19.10.13 12:52:38 MESZ
|
||
Mitgliedsname: 0***1( 175) | EUR 6.000,00 |
19.10.13 12:51:20 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***k( 22) | EUR 5.777,00 |
19.10.13 12:49:09 MESZ
|
||
Mitgliedsname: r***s( 138) | EUR 5.600,00 |
16.10.13 17:18:54 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***k( 22) | EUR 5.555,00 |
13.10.13 21:51:48 MESZ
|
||
Mitgliedsname: g***e( 102) | EUR 5.500,00 |
14.10.13 19:05:04 MESZ
|
||
Mitgliedsname: g***e( 102) | EUR 5.400,00 |
14.10.13 19:04:30 MESZ
|
||
Mitgliedsname: l***u( 10) | EUR 5.200,00 |
14.10.13 17:21:59 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***e( 69) | EUR 4.900,00 |
13.10.13 17:29:33 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***k( 22) | EUR 4.555,00 |
13.10.13 21:50:52 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***k( 22) | EUR 4.100,00 |
13.10.13 21:50:22 MESZ
|
||
Mitgliedsname: s***s( 4185) | EUR 4.000,00 |
13.10.13 07:03:48 MESZ
|
||
Mitgliedsname: e***e( 69) | EUR 4.000,00 |
13.10.13 11:41:40 MESZ
|
||
Mitgliedsname: l***i( 619) | EUR 3.333,00 |
13.10.13 11:14:32 MESZ
|
||
Mitgliedsname: l***i( 619) | EUR 3.033,00 |
13.10.13 11:14:18 MESZ
|
||
Mitgliedsname: l***i( 619) | EUR 2.777,00 |
12.10.13 21:51:30 MESZ
|
||
Mitgliedsname: 3***l( 1361) | EUR 2.700,00 |
12.10.13 23:54:37 MESZ
|
||
Mitgliedsname: c***m( 17) | EUR 2.655,00 |
12.10.13 18:24:24 MESZ
|
||
Mitgliedsname: o***g( 857) | EUR 2.525,00 |
12.10.13 14:59:19 MESZ
|
||
Mitgliedsname: c***m( 17) | EUR 2.500,00 |
12.10.13 18:24:09 MESZ
|
||
Mitgliedsname: c***m( 17) | EUR 2.355,00 |
12.10.13 13:34:41 MESZ
|
||
Mitgliedsname: l***i( 619) | EUR 2.000,00 |
12.10.13 12:58:46 MESZ
|
||
Mitgliedsname: c***m( 17) | EUR 2.000,00 |
12.10.13 13:34:18 MESZ
|
||
Mitgliedsname: c***m( 17) | EUR 1.000,00 |
12.10.13 13:33:51 MESZ
|
||
Startpreis | EUR 1,00 |
12.10.13 12:53:09 MESZ
|
jak widać na załączonym obrazku cena osiągnięta poprzez licytację to 6.161 euro licząc tylko po 4 złote ( kurs dziś to 4,18 ) to jest 24.644 złote !!
dla porównania i zobrazowania tematu , był równolegle w tym samym czasie wystawiony golf gti pirelli z roku 1983 , lepszy stan na foto i lepiej w opisie , cena ustawiona była na “kup teraz” wynosiła 5.950 euro , aukcja się zakończyła oferentów zero.
tak naturalnie ja nie jestem ślepy i widzę ,że golf z ebaya jest w lepszej kondycji fizycznej oczywiście ale również sprzedający pisze ,że auto nie jest wolne od rdzy czyli wg. ,mnie tak czy owak będzie nadawało się do kompleksowego malowania , to łączy oba golfy.
przy “moim” blacharsko wyglądało to słabo ale blacharsko nie ma problemu z zakupem poszczególnych blach, jak nie nowych czyli absolutnej świeżość to fabrycznych używanych w doskonałym stanie. więc dochodzą koszty ich zakupu i wstawienia na swoje miejsce ale reszta poza tym to to samo co koszty jakie trzeba ponieść przy zakupie golfa z ebaya. piszę o doprowadzeniu do perfekcji mechanicznej i malowanie , które czeka bez wątpienia oba egzemplarze.
mało tego kupując golfa na ebayu w niemczech , lub inaczej nie ważne jakim sposobem ale w niemczech ( ponieważ w polsce takich samochodów jak oryginalny golf gti po prostu nie ma, a jak są to dosłownie tylko pojedyncze sztuki i to jest wszystko pisałem o tym ) dochodzą koszty transportu do polski i już na miejscu opłat rejestracyjnych. to tak lekko licząc , powtarzam- lekko zakładając ,że do niemiec mamy tak blisko jak ja i nie jedziemy za bardzo w ich głąb, koszty dodatkowe to 2 tysiące złotych ( to jest fikcja ale zaniżam celowo) .
więc za 2 tysiące mamy zapas finansowy , który wydamy na zakup potrzebnych blach. wg. mnie spokojnie za ta sumę kupimy wszystko co jest nam potrzebne do renowacji “mojego byłego” egzemplarza, ok jak dołożymy to niewiele.
jak ma się zestawienie “fachowców polskich” , nie biorę pod uwagę kupującego, tak jak pisałem dobrze zdiagnozował temat tylko wszystkich tych , którzy widzieli pojazd , interesowali się , niejednokrotnie dzwonili oferując jakieś ochłapy, nie wiem skąd ta wiedza w polskim fachmanie !!
dno!
samochód kosztował drobną namiastkę tego co osiągnął podczas licytacji w niemczech taki sam model!
napiszę tak wydając w sumie te pieniądze ( ok. 25 tys zł ) , które kosztował na licytacji w niemczech golf bądź co bądź również do renowacji mój były egzemplarz powinien wyglądać jak nowy z fabryki !
powtarzam JAK NOWY !
sceptycy , wątpiący i tak wiem ,że nikogo nie przekonałem bo fachman polski ma swoją wiedzę nie wiem skąd , ale dla mnie w tym przypadku czerpał ją z dupy.
to tyle w temacie dodatkowym czyli golfa gti z ebaya.
poniżej przedstawiam taką krótką foto historię od kupna po sprzedaż. galeria zdjęć , kupno vw golfa 10.06.2013 :
Może to i GTI, ale 79 to powinien być na zderzakach metalowych malowanych na czarno. Siedzenia pół kubełkowe były w GTI zawsze od 76 roku, kiedy to został zaprezentowany światu… do 80 roku była to krata po 80 już na szerokiej lampie, były to pasy w zależności od wersji kolorystycznej modelu. Dalej kwestia grilla, były dostępne i wersje na cztery lampy z tym że za dopłatą, podobnie było w modelach po 80 roku. Poza tym kierownica w golfie mk1 GTI przed 80 rokiem była inna, są teraz na allegro po około 400 złotych. Boczki drzwiowe w tym modelu też powinny być całe czarne. Dodatkowo lotka na klapie nie jest oryginalnym akcentem, a dodatkiem tuningowym z tamtych lat. Golf mk1 GTI nie posiadał bowiem fabrycznie montowanej lotki na tylnej klapie. Dlatego nie dziwię się brakowi zainteresowania z strony kupujących w momencie gdy auto było na sprzedaż, ale brak istotnych detali aż razi, a cena zapewne też nie była przysłowiowa, toć to wielki rarytas.
I to akurat piszę, bo nie jestem pseudo fachowcem, wiedzę popieram tym co stoi u mnie w garażu…
pierwsze słowo już jest niepokojące a Pana strony i nie daje nadzieji ,że ma pan wiedzę praktyczną i teoretyczną dotyczącą golfa gti . pisząc “może” powątpiewa pan w coś co jest niestety (dla Pana) faktem.
to fabryczna produkcja golfa gti. nie rozpatrujemy tu czy jest w ładnym stanie czy brzydkim to ,że w ogóle jest to już jest dobrze.
naprawdę nie trzeba być omnibusem i ja nim też nie jestem ,żeby zaczerpnąć wiedzy dotyczącej golfa gti .
– metalowe zderzaki były montowane do roku modelowego 1978 , po tym roku wprowadzono plastikowe.dokładanie do miesiąca lipca roku pańskiego 1978-go.
proszę pana a opisywany to rok modelowy 1979 , choć produkcja faktycznie rok 1978 ale miesiąc 10-ty !
– tapicerka wg. mnie to schwarz/silber – KM , lub petrol – KU nie jak w golfie “GL”- ZG
– nie kumam co z tym grilem , oczywiście ,że były grile z halogenami ale nie w tym roczniku a nawet jakby były w tym to sam pan napisał ,że to dodatkowa opcja więc temat grila nie bardzo wiem AAA, nie – pewnie pan sugeruje się foto golfa z kupna ? tak zgadza się są 4 lampy właściciel sam to wstawił , zresztą popsuł przy tym oryginalnego grila na dwie lampki ale dał mi go i już na późniejszych foto jest golf z tym właśnie fabrycznym grilem.
– z kierownica też nie do końca się zgadzam ale również nigdzie nie znalazłem 100% potwierdzenia .przejrzałem wiele forum w niemczech nigdzie nie ma wzmianki o stosowanej kierownicy ale szacuje ,że to oryginał oczywiście wiedząc o jakiej aluminiowej pan wspomina miałem osobno i sprzedałem.
– nie wiem o jakich boczkach pan pisze ponieważ w golfie były i są koloru czarnego widać wyraźnie na foto .zniszczone z dziurami po głośnikach ale to fabryczne boczki od tego golfa.
– o lotce pisałem ,że to dokładka zender ,”spojler nad tylną klapą to już akcesoria tuningowe z tamtych lat , producent zender niemcy .”
– o jakich detalach pan pisze ,że tak razi ich brak ?
proszę wymienić co mu brakuje z oryginalnego gti ?
bardzo teraz Pana “nie pseudo fachowca” proszę o pokazanie choć jednego zdjęcia a jak będzie więcej to jeszcze lepiej tego co “stoi u mnie w garażu” czyli u Pana.
ja zawsze jestem zainteresowany choć nacieszenia oka ciekawym pojazdem , chętnie pochwalę.
ciesze się ,że jest coś choć jeszcze nie wiem co.
mogę się domyślać ,że skoro czerpie pan wiedzę z natury czyli posiada Pan oryginał gti i porównuje szczegóły , tym bardziej jestem ciekawy jak wygląda pana egzemplarz. może jednak się mylę i ma Pan coś innego.
JA OCZEKUJĘ Z OGROMNYM ZAINTERESOWANIEM. myślę ,że ewentualni czytający ten wpis też chętnie zobaczą na czym Pan bazuje.
Zachęta niech będzie to ,że ja dokładnie pokazałem światu swojego zdezelowanego ,nieoryginalnego trupa, który udaje gti.
proszę link a najlepiej bezpośrednio na emaila info@autobox24.pl , jak pan podeśle natychmiast załączę do wpisu wszystkie foto.
ale ogólnie to nie kumam za bardzo wpisów, to ,że golf jest w stanie kiepskim to nie trzeba ani mi udowadniać ani nikomu. nikt tego nie ukrywał. dokumentacja foto jest właśnie w tym celu ,żeby zobaczyć w jakim stanie on był , nie żeby coś ukrywać.
to ,że jest w polsce i ,że to oryginalne fabryczne gti czy się to komuś podoba czy nie to jest sukces a nie to w jakim jest stanie.swoją drogą ,że jest zachowany w dużym stopniu oryginalności czego właśnie nie można powiedzieć od tym co pojawia się w anonsach i to jest klucz.
wrak , złom , podróbka ok. proszę o link do oryginału polskiego a może to będzie właśnie ten Pana wóz , czekam na foto.
fabryczna produkcja gti nie garażowa kompletna przeróbka na gti.
pozdrawiam.
Jako koneser i znawca tematu pragnę zaznaczyć, że ów golf ma wnętrze z GLS 77 a nie GTI, do tego powinien służyć za wzór do odbudowy a nie za obiekt – ponieważ technologicznie NIE da sie bezpiecznie odtworzyć nadwozia przy tak daleko postępującej korozji….. – zapewne to było powodem nikłego zainteresowania… Takie pojazdy również w niemczech są w cenach 200-500E -> wynika to z ich stanu a nie pochodzenia – prosze w celu obiektywizacji artykułu pokazać również takie aukcje.
Dla sprostowania: NIE było zderzaków z listewką czerwoną do Golfa 1.
Dodatkami z epoki – dostępnymi w serwisach lub u dystrybutorów są: Lotka klapy 3-częściowa Zender-a oraz Szklany szyberdach, również: światło p.mgielne tylne oraz hak.
Pojazd z ebay – czerwony – ma zderzaki pomalowane na wzór Pirelli – co zapewne obniżyło jego cenę.
Jestem ciekaw czy Autor strony wie czym różniło się Pirelli od zwykłego GTI – z 83 roku?
Pozdrawiam
witam , dziękuję za kilka słów .
w sprawie szyberdachu , lampy mgłowej , lotki ja doskonale zdaję sobie sprawę ,że to jest nie fabryczne wyposażenie. to nie ma i nie miało żadnego znaczenia w takim stanie golf został kupiony i sprzedany . o lotce nawet wspomniałem oficjalnie druga linijka “spojler nad tylną klapą to już akcesoria tuningowe z tamtych lat , producent zender niemcy” .szyberdach , hak i światło mgły to gadżety , które dołożył do auta właściciel z niemiec.
jeszcze co do pirelli .
dostępny tylko przez 6 miesięcy ! od maj do października 1983 roku .czyli tylko i wyłącznie z dużą lampą z tyłu.
moc czy sam silnik nie miał nic wspólnego z gti pirelli , silnik był ten sam chodziło o pakiet wizualny. wymienianie zbędne.
ze zderzakami jestem w stanie się zgodzić ale z technologią odbudowy nie koniecznie.
oczywiście przeciętny blacharz współczesnych aut to nie jest metoda na odbudowę blacharską klasyka. inny temat, ale jak najbardziej możliwy , nie takie pojazdy odbudowują i mam tego naoczne dowody z mojej okolicy. klientela w zasadzie tylko z europy zachodniej co logiczne ze względu na cenę rzemiosła.
golf jest konstrukcyjnie banalnie prostym pojazdem , dostępność odpowiednich blach jest doskonała.
pisać oczywiście , zarówno ja jak i pan możemy co się podoba. ja bazowałem namacalnie na konkretnym przykładzie czyli golfie gti z małą lampą z tyłu , którego posiadałem.
teraz proponuję od teorii przejdźmy do konkretów.
proszę zademonstrować mi ogłoszenie z golfem 1 gti – oryginalnym, w cenie , którą pan podał 500 euro!
pan mi zarzucił ,że nie wspomniałem czy nie podałem przykładów takiego modelu golfa z dolnej półki cenowej , powód jest prosty , nie znalazłem , proszę pomóc !
od razu ,żeby w ogóle zadanie miało namiastkę sensu pomnóżmy Pana słowa tylko przez dwa i cena może wynosić 1000 euro to raz, dwa nie będziemy ograniczać się tylko do niemiec proponuję ogólnie internet i aktualne oferty w obojętnie jakim kraju.
stan techniczny obojętny byle to była bryła i oryginalne gti wraz z mechaniką a nie papiery gti , nadwozie jeszcze tak ale nic poza tym.
oryginalny w obojętnie jakim stanie, powiedzmy 80 % kompletny i oryginalny.
bardzo Pana proszę o wskazanie. link będzie chyba dobrym rozwiązaniem.
naprawdę będę oczekiwał z wielkim zainteresowaniem. gti z początku produkcji , mała lampa ! o tym jest mój wpis i tego się trzymamy.
jestem tylko człowiek i możliwe ,że się mylę. na dziś jestem przekonany ,że nie, dlatego proszę mnie ewentualnie wyprowadzić z błędnego przekonania.
jeszcze coś ważnego jakby Pan koneser i znawca znalazł takiego golfa w cenie 200-500 euro w niemczech czy gdziekolwiek w europie to ja jestem chętny do zakupu , umówmy się publicznie ,że za wskazanie konkretnego miejsca postoju ma pan 100euro. myślę , że w zasadzie za nic to dobra stawka , Pan tylko “ruszy myszką” tak samo jak Pan się fachowo wypowiada na temat cen, a ja zapłacę. wyjątkowo proste i można zarobić.
nie ma dla mnie problemu z transportem jestem konkretnie zainteresowany zakupem . nigdy nie blefuję, gti na małej lampie 200-500 euro oryginał , powtarzam oryginał lub jak pan woli jak mój to nie gti to ja chętnie kupie takiego samego “nie gti”, nie ma znaczenia jak go nazwiemy ,może być nawet kupa, jestem gotów do zakupu takiej kupy.stan oczywiście obojętny ma być fabryczny gti i kompletność na poziomie choćby 80%, czekam na pana oferty, tylko proszę nie robić komedii z ogłoszeniami gdzie gti jest tylko w głowie sprzedającego ale nie przed jego domem.
ja nie jestem koneserem , nie jestem znawcą , nie jestem miłośnikiem , nie jestem fanem , ale i nie jestem pseudo fachowcem , nie jestem teoretykiem ale co najważniejsze nie jestem marzycielem.
nie opieram swej wiedzy tylko na podstawie przeczytanych kilku artykułów w internecie – choć też czytam. MIAŁEM OSOBIŚCIE TAKIE AUTO , pewien zakres wiedzy, którą opisałem jest mój autorski nie przeczytany w internecie tylko z głowy.
ja naprawdę staram się być treściwy ale mam swoje zdanie o teoretykach , w tym przypadku jak pan / panowie.
nie czepiając się szczegółów Pan napisał o cenie i czekam na potwierdzenie z możliwością zarobienia 100euro !
drugi Pan a może to ten sam pisze o czymś co ma w garażu – chętnie zobaczę i jak trzeba proszę się nie obawiać pochwalę lub zrobię ukłon, ale najpierw zobaczmy to coś !