pkilka słów w temacie wymiany poduszki amortyzatora ,( w tym przypadku tylnego ale występuje również w przednich ) w samochodzie mercedes w140 u mnie akurat w wersji s600 ale rozwiązanie jest takie samo w innych modelach tego typu.
jeżeli nie widać filmów proszę kliknąć poniżej jest to samo :
ZAPRASZAM NA FILM CZ.1
FILM CZ.2
uszkodzona poduszka amortyzatora , uszkodzony amortyzator .
objawy to głuche stuki dość mocne , słyszalne wyraźnie w doskonale wyciszonym wnętrzu pojazdu . irytujące ponieważ nawet przy bardzo delikatnej jeździe podczas najazdu na przeszkodę są wyraźnie słyszalne , przy zdecydowanym ruchu koła w pionie na nierównościach typu np, dziura , podjazd i zjazd z krawężnika itd.
guma poduszki wystarczy ,że będzie naderwana lub ze starości “ubita”( nie przerwana ! ) spowoduje to przy wspomnianych nierównościach “dobicie” chwilowe metalowego elementu śruby górnej poduszki , która jest przykręcona do nadwozia i dolnego elementu aluminiowego do którego przykręcony jest amortyzator .
samą poduszkę słownie opisał bym tak :
jest to aluminiowy grzybek z gwintem wewnątrz , który zalany na stałę jest gumą na zewnątrz o kształcie kulki , która to kulka jest w metalowej kapsule do której na górze przymocowana na stałę jest śruba mocująca kapsułkę z nadwoziem .
w przypadku sprawnej poduszki pierwsze drgania amortyzatora są tłumione właśnie przez gumę znajdującą się pomiędzy tymi dwoma elementami .
może inaczej nie pierwsze bo przecież w tym samym czasie działa również amortyzator na nierównościach i sprężyna zawieszenia ale poduszka jest dodatkowym elementem wytrącającym te drgania . napisał bym ,że od mikro drgań jest poduszka a poważniejsze zawirowania w pracy zawieszenia przyjmuje na siebie amortyzator .
poduszka dodatkowo ustabilizowuje nadwozie i sprawia ,że tłumienie drgań jest jeszcze bardziej efektywne . niedoskonałości , które nie “zbierze” tłok przyjmie guma poduszki . to taki tłumik drgań pionowych .
jak mogłem to to opisałem a sam proces wymiany ( po mojemu ) opowiedziałem w filmie . oczywiście zdając sobie doskonale sprawę jak można zrobić to w sposób doskonały z całkowitym demontażem amortyzatora .ja robiłem to “na samochodzie” tak mi pasowało ale bardziej od tego jak to zostało zrobione chodzi o wiedzę skąd może dochodzić stuk i jaka jest budowa tej poduszki . mało tego wiedzą taką ,że takowa poduszka wogóle istnieje i jest częścią wymienną co przewidział producent auta.
szkoda ,że tylko mercedes a nie inna firma produkująca zamienniki ponieważ jest ona dostępna tylko jako część oryginalna w sewisie mb , koszt niebagatelny jak na taka konstrukcję bo około 350 złotych za sztukę !
zanim do tego doszedłem sam rozpytywałem uważających się za mega znawców mercedesa o tą poduszkę śmiali się ze mnie ,że tam nic nie ma tylko amortyzator – dziś to ja się mogę śmiać z tych baranów teoretyków szczególnie z jednego ciecia z wącholem niczym leonsio i wiecznym papierosem w paszczy z nowej soli .
ja tej wiedzy nie miałem działałem po omacku i w efekcie zapłaciłem frycowe w postaci uszkodzonego amortyzatora .
te dwa słowa i film są po to ,żeby ktoś nie podzielił mojego losu i wyszedł z opresji bez kolizji .
jeżeli komukolwiek pomogłem poproszę o kciuk w górę lub dwa słowa , będzie to dla mnie sygnał ,że parę godzin jakie poświęciłem na to ,że ten film tu jest – opłaciło się .
przy następnej opresji z autem czy motorem jaką napotkam na pewno podzielę się nietypową wiedzą . DZIĘKUJĘ .
może nie jest to profesjonalne ale proszę wierzyć jak ja coś szukałem w tym temacie to nie odnalazłem nic .
pozdrawiam sławek nowa sól.
Dziekuje za pomc i nowo wiedze pozdrawiam !!!