• Uczciwość słowność kultura - To podstawy mojej egzystencji

USZKODZONY ZAMEK TYLNEJ KLAPY VOLKSWAGEN T5

 

witam , na filmie pokazane jest jak usunąć usterkę zamka tylnej klapy w samochodzie volkswagen transporter t5 .

usterka polega na nie zamykaniu się klapy , rygiel nie zatrzaskuje się i klapa jest cały czas otwarta . nic nie daje zamykanie auta centralnym zamkiem czy zamknięcie  zamka klapy kluczykiem .

zapadka , która powinna zatrzaskiwać zamek w pozycji zaknięty nie pracuje z powodu zatarcia się na swojej osi .

do przywrócenia pełnej sprawności trzeba zdemontować zamek z auta , następnie zdjąć plastikową obudowę . zamek łączą dwa nity , które jednocześnie tworzą oś jeden dla “ząbka”  zamka a drugi dla jego zapadki – właśnie ten ulega zatarciu .

 

czyścimy wnętrze zamka sprężonym powietrzem  ,benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem ( bynajmniej ja tak uczyniłem ) lub w jakikolwiek inny ale skuteczny sposób , próbujemy nieco rozchylić blachę  w okolicach zapadki przy nicie  po czym smarujemy ( smarowidło jakie by nie zastosować musi być płynne , “ciało stałe”  tu nie za wiele pomoże ponieważ nie  dostanie się  do osi rygla ) .

zblokowaną/ zatartą  zapadkę trzeba solidnie rozruszać , co jakiś czas powielać podczas tego czyszczenie i smarowanie , do momentu kiedy sprężyna będzie w stanie samodzielnie cofnąć jej położenie w kierunku zatrzasku zamka .

 

rozbiórka zamka na części pierwsze tzn. rozpołowienie go na połowę nie ma sensu .

samo rozebranie czyli usunięcie nitów  pójdzie łatwo i zamek rozbierzemy ale gorzej z ponownym zanitowaniem dlatego nie polecam chyba lepiej zdobyć część używaną ale to w wypadku pogięcia “kostki zamka” np. po stłuczce .

zapraszam na krótki film w tym temacie .

 

JEŻELI KOMUKOLWIEK POMÓGŁ TEN MATERIAŁ , POPROSZĘ KRÓTKĄ NOTKĘ  , LUB JAKIKOLWIEK ZNAK  NA PLUS . 

 BĘDĘ WDZIĘCZNY , POZA TYM – CO ISTOTNIEJSZE ,  BĘDZIE JAKIEŚ WEWNĘTRZNE PRZEKONANIE ,ŻE WARTO ZROBIĆ COŚ PODOBNEGO PRZY OKAZJI INNEJ USTERKI . 

O TO , PROSZĘ .

 

pozdrawiam wszystkich .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 komentarze

  • przydalo sie.dziekuje!

  • dziękuję za dobre słowo , pozdrawiam .

  • Witam. Super filmik. Dziękuję za poradę. Szkoda, że nie robierał Pan zewnętrznej klamki z wkładką, bo to mnie bardzo interesuje.

    • witam , dziękuję . auta już nie mam ale klamka będzie banalnie zamontowana podejrzewam , że są dwie śrubki mocujące ją i wyjdzie cała a wkładka jak już będzie miał pan klamkę na zewnątrz to będzie zabezpieczona zawleczką i wysunie pan ją z korpusu klamki . to tak w ciemno pisze choć nie rozbierałem akurat w tym modelu ale w innych vw , jest podobnie. myślę ,że nie powinien mieć pan problemów. jedynie co może być problemem to zapieczone śruby . korpus klamki jest o ile pamiętam z duraluminium i tam w połączeniu ze stalową śrubą może być nieciekawie.

Dodaj komentarz

KontaktSprzedajesz klasyka
Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes