witam , na filmie pokazane jest jak usunąć usterkę zamka tylnej klapy w samochodzie volkswagen transporter t5 .
usterka polega na nie zamykaniu się klapy , rygiel nie zatrzaskuje się i klapa jest cały czas otwarta . nic nie daje zamykanie auta centralnym zamkiem czy zamknięcie zamka klapy kluczykiem .
zapadka , która powinna zatrzaskiwać zamek w pozycji zaknięty nie pracuje z powodu zatarcia się na swojej osi .
do przywrócenia pełnej sprawności trzeba zdemontować zamek z auta , następnie zdjąć plastikową obudowę . zamek łączą dwa nity , które jednocześnie tworzą oś jeden dla “ząbka” zamka a drugi dla jego zapadki – właśnie ten ulega zatarciu .
czyścimy wnętrze zamka sprężonym powietrzem ,benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem ( bynajmniej ja tak uczyniłem ) lub w jakikolwiek inny ale skuteczny sposób , próbujemy nieco rozchylić blachę w okolicach zapadki przy nicie po czym smarujemy ( smarowidło jakie by nie zastosować musi być płynne , “ciało stałe” tu nie za wiele pomoże ponieważ nie dostanie się do osi rygla ) .
zblokowaną/ zatartą zapadkę trzeba solidnie rozruszać , co jakiś czas powielać podczas tego czyszczenie i smarowanie , do momentu kiedy sprężyna będzie w stanie samodzielnie cofnąć jej położenie w kierunku zatrzasku zamka .
rozbiórka zamka na części pierwsze tzn. rozpołowienie go na połowę nie ma sensu .
samo rozebranie czyli usunięcie nitów pójdzie łatwo i zamek rozbierzemy ale gorzej z ponownym zanitowaniem dlatego nie polecam chyba lepiej zdobyć część używaną ale to w wypadku pogięcia “kostki zamka” np. po stłuczce .
zapraszam na krótki film w tym temacie .
JEŻELI KOMUKOLWIEK POMÓGŁ TEN MATERIAŁ , POPROSZĘ KRÓTKĄ NOTKĘ , LUB JAKIKOLWIEK ZNAK NA PLUS .
BĘDĘ WDZIĘCZNY , POZA TYM – CO ISTOTNIEJSZE , BĘDZIE JAKIEŚ WEWNĘTRZNE PRZEKONANIE ,ŻE WARTO ZROBIĆ COŚ PODOBNEGO PRZY OKAZJI INNEJ USTERKI .
O TO , PROSZĘ .
pozdrawiam wszystkich .
przydalo sie.dziekuje!
dziękuję za dobre słowo , pozdrawiam .
Witam. Super filmik. Dziękuję za poradę. Szkoda, że nie robierał Pan zewnętrznej klamki z wkładką, bo to mnie bardzo interesuje.
witam , dziękuję . auta już nie mam ale klamka będzie banalnie zamontowana podejrzewam , że są dwie śrubki mocujące ją i wyjdzie cała a wkładka jak już będzie miał pan klamkę na zewnątrz to będzie zabezpieczona zawleczką i wysunie pan ją z korpusu klamki . to tak w ciemno pisze choć nie rozbierałem akurat w tym modelu ale w innych vw , jest podobnie. myślę ,że nie powinien mieć pan problemów. jedynie co może być problemem to zapieczone śruby . korpus klamki jest o ile pamiętam z duraluminium i tam w połączeniu ze stalową śrubą może być nieciekawie.